Carhartt WIP

( ilość produktów: 104 )


Carhartt WIP (Work in Progress)

                                                                                                                                                             

Carhartt WIP to streetwearowa linia marki Carhartt, która na początku istnienia skierowana była wyłączenie w stronę odzieży roboczej.

Zanim zagłębimy się jak Carhartt "poszedł" w Streetwear, zacznijmy od początku historii całego amerykańskiego brandu, który narodził się w Detroit, w stanie Michigan

Założycielem marki jest Hamilton Carhartt (od imienia założyciela mamy w ofercie ubrania w kolorze Hamilton Brown). Mr. Carhartt założył swój brand w 1889r.

Z racji tego, że marka od początku stawiała na produkcję odzieży roboczej musiały to być wysokiej jakości materiały. Produkty były tworzene z denimu oraz materiału zwanego "duck" (pl. Kaczka), który jest niezwykle twardy oraz wytrzymały, a przy tym sztywny. W ten sposób kaczka została jednym z symboli marki Carhartt i co jakiś czas w kolekcji pojawia się ten symbol, a poza tym w naszym sklepie jako element wystroju spotkanie, również takiego ptaka wykonanego z gipsu :-)

Jak wiadomo początki bywają trudne i pierwsze produkty nie były sukcesem. Dodatkowo na lata dwudzieste oraz trzydzieste XX wieku przypadł gospodarczy kryzys, co również nie przyczyniło się do rozpoznawalności marki Carhartt. Hamilton Carhartt, jednak nie miał zamiaru zmieniać swojego podejścia do biznesu, wierzył w swój wysokiej jakości produkt i szedł swoją jasno nakreśloną ścieżką

W latach osiemdziesiątych marka zyskała, jednak akceptacje wśród pewnej grupy – dilerów

Nie tego sobie życzył Hamilton Carhartt, jednak od dilerów do raperów w tym czasie nie było daleko, dlatego marka zaczęła wtedy ocierać się o streetwear

W latach dziewdziesiątch Carhartt wszedł kolaborację z marką Stussy oraz Tommy Boy Music Label

Stussy jako uznana marka streetwearowa + wytwórnia muzyczna założona 1891, która miała w swoich szeregach takich gigantów muzyki jak De La Soul, House of Pain, Queen Latifah, Afrika Bambaataa, Digital Undergroud to musiała przedstawić markę Carhartta szerszej grupie odbiorców

W 1995r. do kin wchodzi “La Haine” (PL. Nienawiść) francuski dramat z Vincent'em Cassel'em w roli głównej. Film zdobywa Złotą Palmę, a marka Carhartt nieraz przewija się na ekranie co tylko podnosi jej świadomość na rynku

Od tego momentu zaczynają się początki Carhartt Work In Progress

W 1994r. Edwin Faeh zakłada firmę Work In Progress, która jest wyłącznym dystrybutorem marki Carhartt ma całą Europę.

W 1996r. Firma WIP otrzymuje licencję na produkcję własnych projektów na odzieży Carhartt'a

Marka od teraz ma swoją drugą "streetwearową" twarz pojawiają się nowe kroje i kolory, a rok później w Londynie otwiera się pierwszy europejski sklep Carhartt WIP.

Carhartt WIP otworzył się w tym czasie mocno na świat deskorolki oraz BMX co poskutkowało kolboracyjnymi kolekcjami z potentatami w branży takim jak np. Vans

Kolejne kolekcje to już niesamowity, dynamiczny rozwój. W 2000r. Carhartt WIP otwiera się na damski asortyment

 

Cały XXI wiek dla linii Work In Progress to już pasmo sukcesów, kolejne mocne kolaboracje, liczne gadżety w każdym kolejnym sezonie. Poza bluzami, koszulkami, kurtkami, czapkami Carhartt WIP co kolekcja serwuje nam m.in słuchawki, głośniki, walizki eżaki i inne akcesoria sprawdzające się w codziennym życiu, które powstają przy współpracy z najlepszymi producentami wymienionych gadżetów

W naszej ofercie Carhartt'a znajdzecie to wszystko. Szeroki wybór ubrań i akcesoriów

Koszulki, bluzy, spodnie męskie, kurtki czy kultowe już czapki typu Watch Hat od Carhartt WIP to przede wszystkich jakość, niebanalne, ale i nie nachalne wzory.

 

 

Przedziały cenowe
Płeć
Rozmiary
Kolor
Kategoria
Pokaż tylko
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel